[linux] 64-bit arch a Linux

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Čtvrtek Červen 9 13:37:25 CEST 2005

On Wed, Jun 08, 2005 at 04:04:07PM +0200, Ondrej Ivanič wrote:
> Uz asi cca 10mes pouzivam notebook a amd64. Distribucia je Gentoo a som
> velmy spokojny.
Pridavam sa, ale notebook pouzivam o par mesiacov menej:-)

> Jediny problem su closed source 32bit aplikacie a OpenOffice. Serverove
> pouzitie vidim ako bezproblemove.
Problemom mozu byt ale aj proprietarne (alebo polo-proprietarne). Alebo
windowsove ovladace:-). Ja osobne mam problem s ndiswrapperom - na
64bitovych systemoch je zatial funkcny iba NDIS ovladac na
Broadcom-wifiny, co mojej inprocomm karte velmi nepomaha, ale to len btw.

> Skusal som zopar bencharkov s MySQL a na 64bit bezi podstatne lepsie.

Ja som s kamaratom skusal tiez jeden benchmark, zamerany hlavne na hrubu
vypoctovu silu - unixbench. Stali oproti sebe P4 na 3,4GHz a Athlon64
3400+ (A64 v 64bitovom rezime, samozrejme). Vyhral athlon64, rozdiel nebol
uplne zanedbatelny, na presne cisla si ale nespomeniem... . Pri athlone sa
to tocilo okolo 900 bodov, pri P4 okolo 700...

	Milan Plzik