[linux] UPC chello modem-bridge HOWTO - ci sa to vobec da

Mike mike na spinet.sk
Čtvrtek Listopad 10 10:07:17 CET 2005

Jan Kunder wrote:
> Ahoj.
>
> Znamy bezi na DSL flat a ma Alcatel 510i. Spravil som mu tam Sarge a
> ppp0-bridge: pppoe+pppoeconf.
> Cize modem sluzi len ako hlupa sietovka, resp. bridge a NAT, route, FW -
> vsetko riadi PC.
>
> Teraz sa chysta prejst na chello. Co pre mna znamena :) spravit detto.
> Viem spravit bridge sietovkaPCI--kabelovy_modem_UPC?

Cize ak som dobre pochopil, ma doma siet, ktora ide do internetu cez
linuxovy box, ktory robi routing,NAT a FW.

Modem na kablovke normalne funguje ako transparentny ethernetovy bridge,
nepotrebujes nic vyrabat. Proste zapichnes kabel z modemu do boxu,
pustis DHCP na ethX a chello ti prideli verejnu IP adresu pre dany ethX
interface, defaultnu branu ako aj DNS servery. Nepotrebujes sa
prihlasovat, nepouziva sa pppoe ani nic podobne. Siet ta pozna podla MAC
adresy a ID-cka modemu.

MAC adresu mozes mat naraz registrovanu jednu (tri pri programe plus),
nie je vsak problem zmenit ju. Ak zapichnes kabel do inej sietovky,
lubovolny pokus o pristup na www stranku ta presmeruje na stranku
chella, kde si mozes zmenit registrovanu MAC adresu. Nie je potrebne
vymyslat somariny s klonovanim MAC adresy.

IP Adresa je viac menej fixna, zmeni sa len ked urobi UPC nejaku zmenu
na DHCP serveri alebo ked odpojis spojenie na cca 24 hodin. Pozor zmenit
sa mozu vsetky parametre vratane gateway a DNS serverov.

> Ktore (ak ich ponukaju viac typov) odporucate?
> Ktore naopak nie?
> Popr. preco?

Chello pokial viem pouziva len dva modemy, Terayon TJ-720 a nejaky
Arris, na vyber nemas, aky ti daju taky budes mat. Myslim ze teraz
davaju uz len tie Arrisy. Su to trochu vacsie smejdy nez Terayony, ale
zase umoznuju tlacitkom vypnut linku.

Pokial by sa ti aj podarilo zohnat nejaky iny modem tak sa s nim najskor
nepripojis a navyse porusis zmluvu.

V modeme samotnom sa nic nenastavuje, konfiguraciu si stahuje zo strany
kablovky.

> BTW: Ak by to bolo dolezite xce extreme/ ten 2Mbit.

2Mb/s je classic, extreme je 6Mb/s, dolezite to nie je :)

Mike