Suborove sytemy a diakritika v nazvoch suborov WAS: Re: [linux] script "bez diakritiky"

Misu linux na misu.sk
Úterý Prosinec 12 12:07:39 CET 2006

Trosku som vam zmenil subj. aby som to zlahcil prehladavacom archivu.

K tomu co tu pisete, z tohoto dovodu (okrem inych) som zacal pred par
rokmi pouzivat Fedoru Core (bez komentarov prosim), ked pripojim MS
DOS/Windows disk NTFS/FAT12/FAT16/FAT32, tak zatial som nezistil problem s
kodovanim. To com som kedysi rozbil kopirovanim to sa samozrejme uz
neopravi. Ale to co kopirujem dnes je pouzitelne.

Otazka je ako si z tym dalej poradi ostatny SW.

Priklad XMMS a ukrajinske kodovania, ruske ci grecke - hruza
Ale napriklad rozne skandinavske pismenka, ci baltske (litovske, lotysske,
estonske) funguju krasne.

Proste co je aspon trosku na latinku podobne beha dobre.

MC sa mi posledne zblaznil z cinstiny... Ale ked som na to isiel cez mv,cp
a spol tak problem nebol.

Takze nie vzdy to musi byt problem FS, ale castejsie vidim ze je to
problem aplikacii...

Inak ako si niekto vsimol rad pouzivam tri bodky "..."

Skuste si spravit na sambe adresar "Volaco..." a potom do neho vbehnut MS
Win, a ak si myslite ze je to problem samby, tak skuste to vypalit na CD,
vysledok bude ten isty, pristup uzivatela Windows nemozny.

Testovane na MS Win XP Pro CZ SP1 (ako je to z aktualnym servicepakom
netusim).

A na zaver prosim ziaden flame o distrach, radsej napiste na ktorych
distrach mate odskusane, ze chodi diakritika v pohode, a kde sa vyskytuju
ake problemy, to pomoze vyrazne viac. Nie kazdy ma chut skusat vsetky
distra koli tejto, podla mns celkom podstatnej veci.

Misu