[linux] Debian, Ubuntu - upgrade - filozofia

Peter Chabada linux na chabada.sk
Středa Leden 11 20:00:27 CET 2006

On St, 2006-01-11 at 12:15 +0100, Misu wrote:
> apt-get dist-upgrade
>
> update - aktualizuje zoznam balikov
> upgrade - nainstaluje tie baliky ktore po update maju novsiu verziu
>
> teda z tychto dvoch prikazov nikdy nova veriza distribucie nebude
>
> Akurat neviem ci v ubuntu treba pred dist-upgrade zmenit zdroje balikov
> alebo to zvladne sam.

Upresnim:

#zaktualizovanie zoznamu balikov (repozitarov)
sudo apt-get update

#jednoduche zaktualizovanie balikov
#(ak je niektory upgradovany balicek zavisly na este nenainstalovanom
#balicku, tak sa tento balicek neupgraduje)
sudo apt-get upgrade

#zaktualizovanie distribucie
#(ak je niektory upgradovany balicek zavisly na este nenainstalovanom
#balicku, tak sa nainstaluje aj tento balicek)
sudo apt-get dist-upgrade

Takze dotazovatel zastal niekde na pol ceste medzi 5.04 a 5.10.

Podla mna je najlepsie v /etc/apt/sources.list zmenit distribuciu (hoary
na breezy) tak, ze nikde nezostane zmienka o starej distribucii a
nasledne:
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

Malo by to ist aj cez klikatka/synaptic. V pripade problemov skusit
dist-upgrade opakovane (stalo sa mi, ze mi haprovalo spojenie a
nestiahli sa mi vsetky baliky kompletne). Po upgrade kernelu bude
potrebny restart.

--
Peter Chabada