[linux] /var na zvlastnej particii

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Středa Květen 17 19:34:06 CEST 2006

Marek Podmaka wrote:
> Cau,
Dik

> Odporuca sa mat logy na zvlastnej particii, aby ked nieco zblbne a dana
> particia sa Ti zaplni (zacykleny php skript dokaze vygenerovat desiatky MB
> error logov za sekundu), aby to v co najmensej miere neovplyvnilo chod
> systemu - teda aby napr. Syslog stale mal kam logovat, aby sa mohlo pracovat
> s mysql a pod. Taktiez je dobre mat osobite vsetky filesystemy, kam mozu
> zapisovat uzivatelia (/home, /tmp, /var/tmp a pod.) aby nemohli sposobit DoS
> - ci uz umyselne alebo nahodou.

Takze ak chcem aj vlka aj ovcu :) tak napr:
1. /boot
2. swap
3. /
4. /home /tmp /vartmp (HERE symlink z /var/tmp)
a je to OK?

Predpokladam v Sarge default do / useri zapis nemaju.
Ako je to s "usermi" apache a pod?

> Celkovo zavisi od toho o aky stroj ide... Pokial o nejaku tvoju masinu kde
> mas linux, tak v pohode mozes mat jednu partition a aspon je to
> jednoduchsie, ale na serveri by som to porozdeloval. A odporucam pouzit LVM,
> aby si nemal potom problem, ze jedna partition sa zaplna a na druhej je
> kopec nevyuziteho miesta. Tiez je to super ak neskor dokupis nejaky
> disk/disky, tak mozes pozvacsovat partitions ako chces...

Ake su negativa LVM?
Umoznuje LVM nieco ak JBOD? Spojit 2 particie do jednej? (/dev/hda4 a
/dev/hda2 budu namontovane v /home)

--
Jan Kunder
jan.kunderHATESPAMgmail.com