[linux] Linux a virtualizacia

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Pondělí Listopad 6 21:10:06 CET 2006

Ahojte,

On Mon, Nov 06, 2006 at 06:58:27PM +0100, Marek Slebodnik wrote:
> mozno trochu OT.
> [Off topic]
> neviem ako to je so Xenom ak ma procesor podporu virtualizacie, ako to
> je to vtedy s kernelom, ci ho treba pachovat pre host a guest kernel.
> Kedze som sa v nejakej diskusii docital , ze v pripade hardwarovej
> podpory moze dokonca bezat aj ako guest domain M$ Windoz, Mac OS a
> podobne.
>
> Ma niekto s tym skusenosti ?.

Ano. Ja som to skusal. Vcelku vpohode sa instaloval WinXP, ale po prvom
restarte to uz akosi nenabehlo. Zatial som nemal cas zistovat, preco je to
tak. Skusal som startovat aj nejake moje starsie image z qemu (prijemne je,
ze funguju bezo zmeny). Vsetko islo niekolko sekud, potom dany virtualny
stroj prestal aktualizovat grafiku. Opat nebol cas dalej s tym
experimentovat. Koho to zaujima, nech sa mi ozve neskor.
Zvlastne je, ze instalacia v danom virtualnom stroji prebehla celkom bez
problemov, aj vykon bol celkom slusny (testovane na notebooku s Intel Core
Duo s podporou virtualizacie).

> Vserver je v podstate extended chroot, takze aplikacie zdielaju jednu
> RAM, disky procesory a podobne. Kdezto v Xene sa nastavi , kolko ramky,
> kapacity disku je urcenych pre gueste a ine virtualne stroje nemaju do
> nich pristup. Co je niekedy vyhoda a niekedy na skodu.

No to je asi pravda. Pre Xen sice clovek vie urobit zdielanie diskov cez NFS
a podobne sietove sluzby, ale inak mu musis presne nadefinovat zdroje.
Disky mozes urobit virtualne, takze mozes urobit napr. hda pre system,
hdb pre nieco ine a hdb potom mozes jednoducho zamenit, ked ti dojde miesto.

Hlavnou vyhodou Xenu by mala byt live migracia. Z mojich pokusov to vyzera
velmi dobre. V tomto pripade potrebujete mat vsetky data (disky) na externom
diskovom poli. Ked mate 2 stroje s Xenom, tak mozete jeden virtualny stroj
za behu presunut na dalsi. Doba presunu je vraj okolo 300 milisekund.
Kedze Xen vie robit bridge pre sietove rozhrania, tak nie je problem ani s
presunom IP adresy. Po migracii je mozne povodny stroj rozobrat, upgradovat
pamate, ... :-)

					SAL