[linux] Linux a virtualizacia

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Listopad 13 11:10:03 CET 2006

Zdravim,

> Asi nejako globalnejsie to nejde vyriesit, myslim kombinacie xfs, ext3,
> reiserfs + mysql,postgresql,firebird

reiserfs by som osobne na server nedaval za ziadnych okolnosti.

> Je ten snapshot toho systemu az taky drasticky? Podla mna ked sa vie
> filesystem zotavit po vypadku elektriky a aj databaza sa vie zotavit,
> tak nie je to az take drasticke.

je drasticky, pretoze zurnalovanie _negarantuje_ konzistenciu dat,
garantuje len konzistenciu metadat (preto nie je potrebne robit fsck).
To, ze nejaky subor (databazova tabulka, ...) je v nekonzistentnom stave
je po takomto snapshote (rovnako ako pri vypadku elektriky) je viac ako
pravdepodobne (co je koniec koncov aj dovod, preco vacsina databaz po
boote pusti automaticky check na konzistenciu vsetkych tabuliek).

Nie vsetky aplikacie sa s tym musia dobre vysporiadat (Postgresql je
historicky velmi dobrym prikladom, ktory nemusi prezit nahodny reboot,
aj ked s novsimi verziami som taketo skusenosti nemal).

Cize v skratke -- zurnal garantuje, ze metadata su v konzistentnom
stave, ale nic nehovori o obsahu suborov, tie mozu byt kludne uprostred
nejakeho zapisu (vynimkou je azda iba ext3 so zapnutym full zurnalom aj
na data).

Ano, v 90% pripadov sa s tym aplikacie vysporiadaju. Ale zalohu robime
preto, aby sme ju vedeli aj obnovit. Preto treba brat ohlad aj na
konzistenciu aplikacnych dat (dokonca ani samotny xfs_freeze nemusi vo
vsetkych pripadoch stacit, napr. kludne sa moze stat, ze v queue mail
klienta ostane ciastocne zapisany subor a ked sa to cele spusti znova,
pride poskodeny mail).

Pri nutenom reboote masiny to samozrejme nejak prezijeme, ale ked to
robime pravidelne a kontrolovane, treba to robit trosku sikovnejsie a
hlavne treba rozumiet aplikaciam, ktore bezime...

  Juraj.