[linux] linux SAMBA (network disc) + domain + winXP roaming profiles

Mike mike na spinet.sk
Středa Srpen 15 10:33:06 CEST 2007

jan unknown wrote:
> Cielove riesnie: chcel by som aby kazdy pouzivatel klientske stanice mal
> svoj profil (teda adresar documents and s...\user\*) na sietovom disku,
> cize pracoval so vsetkymi subormi (ci uz nejake wordovske dokumenty,
> uctovnictvo + db, cache IE a pod). Dovod je zaloha dat klientsky stanic,
> ktora by sa tymto lahko vyriesila tak ze na servry kde je samba +
> klientske profily na sietovom disku, stacilo by mat teda raid na disku
> servra.

Otazkou je, co ti tvoji pouzivatelia robia ...

Ak je to ozaj len word, excel a ucto, tak sa zameraj hlavne na
poziadavky toho uctovnictva a tiez databaz, pretoze to moze byt
najkritickejsim bodom celej siete.

Ja napriklad spravujem jednu firmu kde ozaj je word, excel, email, faxy
a asi 4 pouzivatelia maju ucto, je tam asi 20 ludi.

Mam tam podobne zelezo ako ty, akurat na samba serveri je z 4 diskov
RAID 10, gigove linky na servery a pre pouzivatelov s uctovnictvom (asi
4 ludia).

Jedine co je na druhom serveri su emaily, na sambe su profily, spolocny
disk pre firemne dokumenty, ucto (suborova databaza, nie SQL) a faxy
(cca 20GB faxov ako tiff subory + indexy - nechces zazit)

Samba server sa vacsinu casu flaka, jedine co robi problemy a je trochu
pomale je uctovnictvo, ale ani konzultacie s dodavatelom nic
nevyriesili, takze predpokladam ze tam je chyba v designe ucta.

Pokial robis kopiu na backup server v noci, tak nan nepotrebujes ani 1Gb
link.

Inak ak mozem odporucit z osobnych skusenosti, pre takuto firmu je
najlepsie riesenie hybridna siet - jeden Windows Server ako DC (idealne
standard, nie SBS) a jeden linuxovy. Pricom data kludne mozu byt na
sambe. Ja viem ze sa tu snazime riesit linuxove problemy, ale predsa len
sa spravuju Win stanice ak mas k dispozicii prostriedky z oboch svetov.

Mike