[linux] porovnanie Windows a Linux desktopu

Roman Fordinal roman.fordinal na comsultia.com
Pondělí Leden 29 21:14:55 CET 2007

Lubomir Host wrote:

> Btw. tiez si v aute pokusne vymienas karburator a klukovy hriadel za
> novsi typ, ked chces skusit, ci by to s novym komponentom neslo lepsie?
> Nezajdes radsej do servisu? ;-)
>
> Inymi slovami: uzivatel ma mat system nainstalovany a pouzivat. Nema co
> instalovat softver. Na to ma svojho spravcu, ktory tomu rozumie.

Trosku pritiahnute moc za vlasy. Uzivatel by si mal mat moznost
instalovat novy software, vyjma systemovejsich zalezitosti. Urcite by
nemal mat moznost napriklad upgradovat gcc, glibc, etc... :)
Ale branit uzivatelovi aby si dal napr. novy Firefox?
Tieto veci riesim niekedy u useroch cez KLIK - http://klik.atekon.de/

> Ak nieco potrebuju, tak im to tam prihodim. Na dialku, cez ssh.
> A zaroven mam istotu, ze ked po mesiaci pridem domov, nie je system
> rozbity a nemusim ho preinstalovavat. Pri tych pomalych internetovych
> linkach, ktore uz su za rozumnu cenu, by asi VNC bolo najskor
> nepouzitelne. Btw. aky je optimalna sirka pasma pre pohodlne pouzivanie
> VNC?

na VNC ti staci 256kbit linka. VNC vsak nieje velmi stastne riesenie,
skusil by som skor xrdp.