[linux] Ako na pristupove prava - kombinacia viacerych uzivatelov

Patrik patrik na foral.sk
Čtvrtek Březen 1 17:48:35 CET 2007

Lukáš Staňa napsal(a):

>Ahoj,
>
>Tvoj problém rieši implementácia ACL (Access Control List) v tom-ktorom
>filesystéme, ktorý používaš. Pre jeho nasadenie musíš mať zakompilovanú
>podporu pre ACL v jadre.

Vdaka za nasmerovanie. Podpora v jadre zda sa je. Filesystem mam Extended 3
#cat /boot/config-2.6.15-28-386 | grep ?ACL
vrati ako jeden z riadkov:
CONFIG EXT3_FS_POSIX_ACL=y

#mount -o remount,acl /dev/sdb1
prebehol bez chyby, resp. nic nevypisal

do /etc/fstab som pridal acl:
/dev/sdb1    /media/sdb1    ext3   defaults,acl,errors=remount - ro
0    2

prikazy getfacl a setfacl mi ale nefunguju (command not found)
libacl status: Installed, v dependencies su ale Conflicts: acl,
libacl1-kerberos4kth
Co este treba spravit, pripadne doinstalovat?
Existuje nejaka klikacia nadstavba pre pracu s ACL? :-}
--
Patrik JAN (pa3k)