[linux] Ako vypnut RBL vlastnych userov v spamassassine.

Miro Bobovsky Miroslav.Bobovsky na ives.vs.sk
Pátek Březen 9 14:13:36 CET 2007

Mozno mi nieco uslo ale mam pocit ze sa motaju dva pojmy
jedno je TLS a jedno SASL
TLS mam pocit ze je ze servre maju certifikat a navzajom si povedia a vedia
sa teoreticky aj kus overit
SASL - autorizovanie cloveka podobne ako pri pop3 ale pri odosielani posty

SASL = musi mat dany clovek defakto mena a heslo na danom systeme v sasl DB
(co je casto cez pam naviazane na unix konto ale nemusi to tak byt )
a toto spamer asi tazko ma ..
toto sa pouziva na to aby ak mas lubovolnu IP si vedel dany stroj pouzit ako
smtp gateway pre svoju postu
(v otlaku zaskrtnes policku autorizovat sa pri odoslani posty)

TLS - je "overenie" servra voci servru a sifrovane komunikovanie. TLS
certifikat si vies vygenerovat aj sam podobne ako pri weboch s https ..
Toto ale asi nieje to co chces ty .. a toto spamer bezne moze pouzivat ..

ale nedaval som thredu pozor tak prosim ak som uplne vedla tak ma ignorujte
;-)
bbo