[linux] zalamovanie riadkov

Pátek Listopad 9 09:04:54 CET 2007

On 08.11.07 12:18, Martin Sechny wrote:
> Ja som skor za NEzalamovanie. Uz viacero rokov NEcitam postu cez textovy
> terminal a ani na to nemam dovod. Graficky postovy klient by so
> zalamovanim nemal mat problem. Z tohto pohladu je zalamovanie vec
> zobrazenia, nie odoslania posty. Samozrejme kazdy moze mat iny nazor.
> Mne sa nechce si pamatat, alebo do klienta ulozit rozne pravidla pre
> roznych prijemcov, teda, ze niekomu zalamovat, niekomu nie.

pre vyriesenie (ne)zalamovania riadkov v textovych mailoch bol vymysleny
flowed format (RFC 2646), u ktoreho si klient moze na definovanych miestach
preformatovat text podla sirky okna, a zaroven poskytuje vyhody textu s
pevnymi koncami riadkov, napr. umoznuje vytvarat ASCII tabulky.

A napodiv tiez prikazuje dodrzat (pokial sa da) maximalnu dlzku riadku menej
ako 80 znakov. flowed format podporuje thunderbird, aj ked mal taky bug, ze
prave to zalomenie nevykonaval.

Takze si u svojho klienta zisti, ci podporuje tento skvely standard, a
neskusaj znasilnovat standardy uz existujuce.

I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.