[linux] iptables :presmerovat vsetky poziadavky

Čtvrtek Říjen 1 11:14:43 CEST 2009

On 01.10.09 02:12, Ing. Jan Furi wrote:
> Mam lokalnu siet (s lokal. IP) kde brana do internetu je linuxovy
> server. Ako DNS na kazdej pracovnej stanici pouzivam externy server
> mojho ISP (napr: 195.80.171.4 - slovanet).
>
> Mam novy vlastny DNS server - napr 92.xxx.xxx.135
>
> Na vsetkych lokal. pc je nastaveny ten slovanetacky a potrebujem na
> linuxe spravit to aby sa dotazoval na ten novy. Je to mozne cez
> IPtables, resp. ako?
>
> ze vsetko co sa dotazuje na port 53 na 195.80.171.4 presmeruj na
> 92.240.237.135

hlavne ze si ho najprv vy-xxx-koval ;-)

> Ide mi skor o to ze ked nepojde slovanetacky server nech ludia v
> lokalnej sieti nepridu o internet ked nefunguje DNS server.

slovanetu tak casto vypadava DNS server?
slovanet poskytuje len jeden DNS server?
A co ak vypadne tvoj DNS server, nepridu ludia o internet?
A ak vypadne tvoj router alebo linka do internetu?

> Lokalnych PC je okolo 200 a niesu nakope, neviem rucne
> zmenit DNS, preto to chcem riesit takto transparentne.

Obavam sa ze taketo "transparentne" riesenie sposobi viac a ovela tazsie
diagnostikovatelnych problemov ako vyriesi.

Silne ti odporucam riesit problem skor redundantnym nastavnim DNS serverov a
pripadne nastavenim DNS cez DHCP.

A pokial chces poskytovat (aj) vlastny DNS server, bude lepsie ked bude
bezat na lokalnej sieti
--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
BSE = Mad Cow Desease ... BSA = Mad Software Producents Desease