[linux] LDAP + NSS + PAM + DOVECOT + POSTFIX

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Pondělí Listopad 29 11:12:02 CET 2010

Ahoj,

> A teraz ta sranda:
> 1) getent group a getent passwd mi krasne vratia userov aj skupiny z
> LDAPu
> 2) v MC ked dam CTRL-X O (chown), tak tiez krasne vidim userov aj
> skupiny z LDAPu.
> 3) ale ked uz to chcem nastavit, tak mi to povie, ze user neexistuje
>

> Teda aj chown prikaz z userom alebo skupinou z LDAPu uz neprejde...
> chyba, ze user neexistuje.
>

> Nestretli ste sa s niecim takym? Kde hladat problem, ked len samotny
> system nevie pracovat s LDAPom?
> Je to niekde v PAM? Alebo inde?

S PAM to nema nic spolocne. Pre zaciatok zabudni na postfix + dovecot
tiez.

Takze: za predpokladu ze postfix chces mat nakonfigurovany pre system
(nie virtual) users (to je jedno ze system useri su v LDAP-e) tak musi
najprv fungovat:

touch file
chown ldap_user.ldap_group file

kde ldap_user a ldap_group existuju len v LDAP. ked ti toto nejde
nepohnes sa dalej.
co mas v /etc/nsswitch.conf a v /etc/ldap.conf ??

M.