[linux] vhodny dns server pre organizaciu

linux-sk na ondrejovci.de linux-sk na ondrejovci.de
Pondělí Říjen 12 19:42:19 CEST 2015

Servus,

* najprv split-dns s powerdns sa robi pomocou geoip backendu, v debiane sa
backendy miesaju pomerne komplikovane (wheeze) ale pokial viem v jessie je
slusne nova verzia ktora uz funguje ako ma.

* LD na DNS je obvykle zbytocny, nakolko vytazit aj slabsiu masinu da zabrat.
Osobne poznam len par firiem co musia balancovat DNS, skorej tu byva potreba
redundancie, ta sa riesi samotnym DNS (ns1 a ns2) ktore je mozne v idealnom
pripade naviac "balandovat" pomocou BGP napr. s birdom. Pokial je DNS trafiky
fakt fakt vela riesi sa to anycastom, teda routovanim, napr. Europa sem, Azia
tam, Afrika hentam (v skutocnosti to viacmenej podla provajderov). Zatial sa
mi nepodarilo na jednom kontinente viditelne vytazit hocijake zelezo s DNS :)

* miesat DNS Server a Resolver sa neodporuca a zbytocne to vela veci
komplikuje. Podla mna je idealna kombinacia PowerDNS a Bind (resp. 2xpdns a
1xbind ktory vie jednoducho pozadovany dns-split). Urcite neodporucam PowerDNS
Recursor je to na rozdiel od servra okrajovy nestabilny projekt.

Marek