[linux] Nefunguje sk-i18n na lists.linux.sk

Jan Sarenik jasan na SDF.ORG
Čtvrtek Květen 7 09:53:25 CEST 2020

Ahoj SAL!

On Thu, May 07, 2020 at 09:47:43AM +0200, Ján ONDREJ (SAL) wrote:
>   tak inak len pre info, Marcel to vpodstate tiez nepouziva, co som od neho
> zistil. Posielaju sa tam len nejake automaticke veci do sk-i18n a tie nesli.
> Ked to neslo, kontaktoval mailinglist, ako pises, ale samozrejme ten nesiel
> tiez. :-) Mail prisiel az ked som to rozbehal. :-)
>
>   Jemu to ale stale neslo, pretoze pouziva nejaky blacklist, na ktorom sme
> boli. To som tiez vyriesil.

Dík za vysvetlenie :)

>   Otazne je, co s tym, ze nas hadzu na blacklist. Problem je, ze sa roboty
> prihlasuju do mailinglistov a server im posle ziadost o overenie emailu.
> Toto casto niekto nahlasi ako spam. :-(

Máme DKIM? Nahadzoval si to už niekedy? Ja áno. Ale dávno. Rád sa na
to pozriem ak chceš.

A SPF TXT záznamy máme? To sú základné dve veci podľa ktorých Google
(a pár dalších na západe) filtruje maily.

>   Uz som vyfiltroval v niektorych mailinglistoch rozne TLD, ze sa tam nesmu
> prihlasovat z .ca, .co a podobne, ale problem robi aj domena .com.
> To uz som chcel tiez zakazat, ale potom som si spomenul na gmail.com,
> co ale vela ludi pouziva. :-(

Vrátane mňa :)

>   Aktualne uvazujem nad zablokovanim vsetkeho okrem .sk/.cz/.hu a gmail.com.
> Pripadne ak mas este napad, co treba povolit, daj vediet.

To je veľmi surové. Nesúhlasím.

>   Ono do tych mailinglistov sa uz asi aj tak roky nik neprihlasil, tak
> neviem, ci ma zmysel to cele riesit inak ako bloknutim ako pisem vyssie.

Súhlasím čo sa týka nových prihlásení. S tým, že by bol popísaný
spôsob ako nás kontaktovať a pridať adresu, ktorá nevyhovuje.

S pozdravom Jasan