[sk-i18n] Zjednotenie termínov (nielen) v GNOME

Peter Tuhársky tuharsky at misbb.sk
Mon Nov 19 11:38:06 CET 2007

> Ono by to bolo celkom fajn, ale čo robiť v prípade, že je nejednotnosť
> v rámci aplikácie už v msgid (pôvodný reťazec)? Totiž ide mi práve o
> gnome-panel a aplety (tých je veľa a neprekladal som to ja) -
> kontextová ponuka po kliknutí na panel alebo spúšťač obsahuje
> Properties, aplety (aj tie v gnome-panel, ako Zoznam okien, Prepínanie
> plôch, Hodiny a Ryba) obsahujú Preferences.
> A teraz buď múdry ... (to bol básnický povzdych ;-)
> Záleží na mieste, kam presne do panelu klikneš pravým tlačidlom, v
> každej kontextovej ponuke by sa mal zobraziť iný popis? Mne sa to zdá
> [...]

Nepoznám všetky applety, ale nie sú tam v jednej kontextovej ponuke
NARAZ properties aj preferences? Ak sú naraz, tak predpokladám, že
properties slúži len na výpis parametrov objektu (ako "Vlastnosti"
súboru vo Windows) a preferences slúžia na nastevenie predvolieb.

Horšie je, ak je tam len jedna možnosť. V tom prípade sa mi zdá
najdôležitejšie zistiť naživo ručne-stručne, či to v origináli slúži
skôr na informatívny výpis O OBJEKTE, alebo na NASTAVOVANIE APLIKÁCIE
ako takej.

Bol by som rád, keby sme sa na začiatok zhodli aspoň na tom, že
"Vlastnosti" sa budú používať VÝHRADNE na výpis parametrov, nie na
nastavovanie.

Ďalej je to už citlivejšie. Ak je tam "Preferences", som skôr za
"Predvoľby", ale ak dáš "Nastavenie" tak stále je to lepšie ako
"Vlastnosti" alebo "Možnosti" :-) Ak je tam v origináli "Options" tak by
som neváhal a použil "Možnosti".

Takže ostáva nakoniec len otázka "preferences" -predvoľby či nastavenie?
Je to dosť individuálne. Už som videl aplikáciu, kde sa používali oba
pojmy -"preferences" aj "settings". Vtedy som použil "predvoľby" a
"nastavenie". Takže preventívne bude asi dobré držať sa skôr
preferences=predvoľby, settings=nastavenie. Ale v prípade, že je to
vyslovene v záujme zrozumiteľnosti (napríklad sa vo vete spomína default
aj preferences a podobne), a v aplikácii sa nevyskytuje reťazec
"settings", tak by som výnimočne použil aj preferences=nastavenie.

Peter Tuhársky