[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Čtvrtek Srpen 12 12:14:29 CEST 1999

> prekrucas moje reci. ked nejaka firma pride s autom ktore si budu ludia moct
> skonstruovat a nastavit sami zrejme sa budem bat vyjst na cestu. NEch ludia
> pracuju s pocitacom. Ale nech si preboha nemyslia ze vsetku pracu ohladom
> pocitaca - instalaciu systemu, software, konfiguraciu - zvladnu sami. ZAtial
> taka situacia nie je.

Potom si ma nepochopil. Jasne ze nedam upratovacke konfigurovat router.
Ale chcem, aby ten kto to vie na ciscu a NT, vedel to aj na Linuxe.
Howkh!

> Skratka a jednoducho treba ludi naucit ze maju pocitac zverit do ruk nielen
> ked ho treba opravit hardware-ovo ale aj takim ktory sa im postaraju o
> software. aspon raz za cas prehliadnu a upracu.

Myslim, ze dost vela ludi ti ani nebude vediet povedat, aky je rozdiel
mediz "hardverom" a "softverom". Pre nic "ten pocitac zase nejde".

A co sa tyka prehliadky a upratovania, sam dobre vies ze dobre nastaveny
UNIX dokaze bezat aj niekolko rokov (!) bez dozoru. Mam vyskusane. Tak
preco to nevyuzit?

> okrem ineho znamena preto ze ludia casto nerozumeju co znamena konflikt v
> hardware, co a preco ma byt ako nastavene a potom sa cuduju ze sa im rozne
> devices biju alebo mnoho inych problemov ktore sa stavaju.

Ked sa rypes do motora auta, tiez to nedopadne dobre. Preco sa potom na
aute da otvarat kapota?

> prekrucas prekrucas a pekrucas

Tak to nabuduce skus napisat jasnejsie :-))

> -> Nechcem aby Linux router vedela nakonfigurovat kazda sekretarka. To je
> -> blbost. Chcem aby Linux router vedel nakonfigurovat clovek, co vie
> -> skonfigurovat CISCO router alebo Nortel router. Alebo aj ten, co vie
> -> skonfigurovat IP router na NT. Ta technologia je o tom istom.
> -> V podstate chcem len to, ze kazdy kto vie soferovat Renaulta, Mercedes,
> -> Ferari a trebars aj M$-auto, vedel soferovat aj Linux-car.
>
> bingo, lenze ja od sekretarky nechcem aby konfigurovala ani svoj pocitac.

To pokial viem ani nerobia. Aspon tie co maju stipku rozumu to nerobia.
Ale bavime sa o nicom. Ked nechces so StyXom pomoct, aspon neprekazaj.

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.