[sklug] Navrh na projekt SKLUGu

Oozy oozy na mail.muni.cz
Neděle Květen 20 13:26:09 CEST 2001

On Sat, May 19, 2001 at 09:21:11PM +0200, Juraj Bednar wrote:
> [...]
> konfiguraciu apod., cisto z uzivatelskeho hladiska. Ked dostane
> clovek komercny OS, ma k nemu dokumentaciu pre zaciatocnikov. Nechcem
> samozrejme, aby si novy clovek sam instaloval Linux, ani nastavoval
> Apache, ale takato knizka by sa dala pouzit napriklad pri nasadzovani
> do firiem alebo jednoducho by ju mohol predajca pocitaca dat k systemu
> s Linuxom. Jednoducho nieco, co moze byt pre uplneho zaciatocnika s
> pocitacmi, aby nemusel prechadzat z Windowsov, ale naucil sa robit veci
> priamo na Linuxe. Ziadny command-line, cisto KDE a GNOME a skor takym

Nemam mmntalne presny prehlad aka je situacia na slovensku, ale viem ze v
cechach existuju knihy, kt. vyhovuju tomu co spominas. Konretne si spominam na
jednu utlu knizocku, ktora obsahovala presne vsetko co menujes, cize
konfiguraciu pomocou KDE utilit a podobne. V kazdom priade to nie je zly napad,
pokial by sme sa toho ujali dokladne. Spominana kniha boola len taky uvod.

>    Knizku by som si predstavoval ako e-book, to je nie realne vydanie,
> ale volne pristupnu na Internete, s tym, ze v pripade zaujmu by ju SKLUG
> mohol vydat/vytlacit, ale to je fakt na vedlajsiu kolaj IMHO.

V suvislosti s tym ma napada, ze niekolko e-bookov zaobreajucich sa pouzivanim
jednotlivych aplikacii som obcas na webe zazrel, nebolo by teda mozne, pokial
by to dovolovali licencne podmienky takychto dokumentov, jednoducho vyuzit uz
existujuce tutorialy? Nieco by sa poprekladalo, aktualizovalo doplnilo etc.
Nieco by sa napisalo do podlahy. V kazdom pripade by to ulahcilo pracu.

>    Kebyze sa dohodneme na filozofii, mohol by ju spravit kolektiv
> autorov, jeden clovek by napisal jednu kapitolu alebo aj viac, potom by to
> mohol kazdy komentovat (tvorilo by sa to v duchu open-content na sieti).

No musim sa priznat, ze mam trochu strach o zaujem. Urcite to sprvu zaujme
viacero ludi, ale na slovensku mam zlu skusenost s tym ako rychlo cloveku
vyprcha chut nieco robit z toho marxovho "cisteho altruizmu". Prosim nechytajte
ma za slovicka, urcite viete so mam na mysli.

>    No a potom uz velmi utopisticka myslienka (hih) by bola upravit
> nejaku znamu distribuciu (som za Mandrake kvoli jednoduchej instalacii
> alebo Debian, lebo je GNU, ale konecne rozhodnutie padne na toho, kto sa
> to naozaj rozhodne spravit), aby obsahovala vsetko, co poriadny slovacisko
> potrebuje: out of box pracujucu slovensku klavesnicu v KDE a v GNOME,
> slovensko-anglicky slovnik, rovno fungujuce slovenske fonty, ...

Hm to nieje zly napad, ale nakoniec, nieje nieco podobne uz existujuci projekt
Mandrake-SK ?

>    Osobne mam projektov vyse hlavy, ale urcite by som minimalne s tou
> knizkou zacal (koordinacia, vyber pojmov, par kapitol). Sam to urcite
> nebudem robit, ak mate niekto konstruktivne navrhy, tak som za.

Uznavam, ale tym padom by to chcelo niakeho cloveka, ktory by seriozne stal za
celym projektom a kopal ludi, keby sa im nechcelo a cele to obhospodaroval, je
tu niekto taky?

oz

--
                         ''~``