[sklug] Licencie

Robert Varga nite na hq.alert.sk
Středa Březen 20 18:58:23 CET 2002

On Wed, 2002-03-20 at 15:51, Ondrej Jombik wrote:
>                                         Pauli, 15:41:03
>                                         20. marec 2002 (streda)
> Zdravim.
>
> 	Ospraveldne mensi cross-mail. Nevedel som, do ktorej konferencie to
> patri viac. :-) Mam vseobecne otazky o softverovych licenciach. Takze:
>
> 	Patri licencia k softveru alebo skor k jeho releasu? Tzn. moze byt
> take cosi, ze doterajsie verzie mali inu licenciu ako sucacne? Moze sa to
> lubovolne pocas vyvoja menit?

Licencia sa viaze na ten-ktory release. Nemozes relasnut verziu 0.50 pod
GPL a potom povedat, ze je to pod BSD style. Mozes vsak spravit
dual-licensing: Releasnut pod GPL a potom si povedat, ze to bude aj BSD
a v dalsom release mat povedzme len BSD.

> 	Mozem so spatnou platnostou zmenit licenciu starsich verzii? Ak ano,

Mozes centralne, ale nemozes zmenit licencne podmienky pre usera, ked
ich uz akceptoval. I.e. nemozes zakazat userovi pouzivat produkt
haluz-0.50 pod GPL, ked si ho tak releasol, aj ked sa rozhodnes, ze za
to budes chciet pomarance. Mozes vsak spravit verziu 0.51, ktora nebude
GPL, alebude v licencnych podmienkach vyzadovat zaslanie nejakeho ovocia
:-) A tiez mozes zrusit zo svojej stranky balik 0.50 s GPL a nahradit ho
pomarancovym. Ale kedze GPL umoznuje volnu redistribuciu, asi by ti to
paramalo pomohlo........

> co potom s tymi, co to uz maju stiahnutu verziu s povodnou licenciou? Mozem
> sa vydat ten isty softver s dvomi licenciami? Co potom, uzivatel si vyberie
> ktora mu viac vyhovuje?

Ano. Uzivatel si moze vybrat, ktorymi podmienkami sa bude riadit, tak
aby bol in-compliance.

> 	Mozem specifikovat, ze pri takychto podmienkach bude takato licencia
> a pri takychto takato? Poviem priklad: ak si to stiahnes z webu mas to ako
> Licencia 1, ak vyplnis formular a nechas si to zaslat e-mailom mas to ako
> Licencia 2. Je to mozne?

Sure.

> 	Tiez mam otazku: moze sa vydat soft pod jednou licenciou a
> specifikovat dodatocnu podmienku? Inymi slovami: tento soft je GNU/LGPL, ale
> len pod podmienkou, ze ak ho budete pouzivat, poslete mi domov kilo
> pomarancov. A pod...

Myslim, ze by sa to tazko pretlacalo. Nevidim technicky problem, ALE.
Niesom pravnik a pravnici by si nieco vymysleli.

> 	A na zaver otazka. Da sa toto vsetko aplikovat pre GNU/GPL a
> GNU/LGPL? Zrejme ano, ale pytam sa pre istotu, keby boli nejake veci na
> ktore by ste ma chceli upozornit. Taktiez viem, ze zopar z tychto veci sa da
> vycitat zo samotnych licencii, ale nerad by som si neico vysvetlil zle.

bezne sa robi dual licensing (Qtckovy QPL a GPL napr.). Mozes rozsirovat
licencne podmienky, ale riskujes, ze si v nich spravis pravnicku dieru.

Nite.