[sklug] SkLUG, www.sklug.sk, www.linux.sk

Marek Grác xgrac na fi.muni.cz
Pondělí Listopad 28 20:41:02 CET 2005

Radamsava,

On Mon, 28 Nov 2005, Jan Husar wrote:

> On Mon, Nov 28, 2005 at 05:10:29PM +0100, Marek Grc wrote:

budem ti povdacny ak si nastavis klienta tak, aby mi nekomolil meno :)

> Ano, SKOSI planuje zamestnavat ludi a planuje vybudovat FOSS support centrum kde
> budu pracovat ludia ktori budu plateny za podporu FOSS pre vladu, skolstvo a neskor
> mozno aj business sektor.

No vidis, to povazujem za krok dobrym smerom, akurat som ho na vasich
strankach nenasiel. Ak to spravne chapem, tak to potom vyzera na priamu
konkurenciu pre komercny sektor. V pripade prveho vacsieho
(nepilotneho) projektu ocakavam opravnene protesty z biznis sektora.

> O euforiu nejde, skosi bude mat vzdy aktivnu radu ktora momentalne pozostava
> z ludi uverejnenych na nasom webe.

Demagogia. Na to, aby si mohol povedat toto ti zdaleka nestaci par
mesiacov. Aj ja si pamatam casy kedy sa do spravnej rady niektori
kandidati nedostali. Proste kym tam budes mat polovicu studentov, tak
nemozes vediet, co bude ked skoncia skolu. Ak takto vymenis nejaku tu
generaciu, potom mozes pouzivat taketo silne slova.

> Nie je pravda, pozri si napriklad FLOSS.org s ktorymi uz
> spolupracujeme. Nas podporuje FSF europe, tak neviem co sem pleties
> RMS vs ESR.

Pozrel som floss.org je to akasi reklamna stranka, to im predavate
reklamu? :) Rozdiel medzi RMS a ESR je prave v tomto pripade dolezity a
preto to sem pletiem. Pre niektorych je dolezity free softver, pretoze im
dava slobodu (RMS) a pre niektorych je dolezity free/open source softver
pretoze je efektivnejsi (ESR). Nesnazim sa hodnotit, ktora z variant je
lepsia, len konstatujem.

> Neviem, ale asi nechapes co vsetko je v hre...

To co vzdy, peniaze. Od vysledku hry zavisi na ktorej strane skoncia.

> Zaplati to OSI, velke firmy, stat, granty, momentalne sa jedna z mike
> shuttleworth foundation (ktora financuje ubuntu) Ja tam realne vyhody
> vidim, co konkretne sa ti nezda vyhodne?

Skor v com, konkretne to bude vyhodne?

> Neviem o tom, ja s OSS.cz a konkretne filipom molcanom ziadny problem nemam,
> mozno si viedol debatu nie na myslienky ale proti autorom co castokrat vedie
> do /dev/null

len pre istotu prikladam odkaz na moj nazor:
http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/studie-nasazovani-floss-v-eu#2

kebyze su k tej studii nejake otazky, tak som ochotny zabehnut za
koordinatorom projektu.

> kazdopadne OSS.cz dosiahlo od maja 2005 viac nez SKLUG a SKOSI za cely
> cas fungovania, ... Nechapem preco sa niektori ludia zo sklugu
> musia tak buchat do prs ked vasa praca s prepacenim nestala za vela ;(

Podla mna daleko viac dosiahol cstug, pretoze tam vidim realny vysledok
(nech to s nimi dnes vyzera hocijako), ktory je pouzitelny. Mne ako
pouzivatelovi je jedno, ci budu mat v Decine Linux, alebo Mac. To ide mimo
mna, viac mi da lugcon (nech bude akykolvek).

Myslim, ze patrim k tym, ktori sa pamataju, co vsetko sa
podarilo/nepodarilo. Ak chces pouzivat taketo argumenty, tak ocakavam, ze
verejna projekcia filmu Revolution OS prebehla podla zakona a boli
odvedene prislusne poplatky.

> ja sa snazim pomoct, ak si to nepochopil
ok, ale snad neocakavas, ze kvoli tomu budem drzat zobak :)

PS: kludne moze pokracovat osobne a sem zaslat az vycuc

					pax, marx
--
[ marek 'marx' grác / gerard ][ Električke, ktorej zmizli koµajnice ]

Daląí informace o konferenci sklug