[sklug] SKOSI / OSA - velke plany?

Lubor Illek Lubor.Illek na gordias.sk
Úterý Listopad 29 01:24:56 CET 2005

Ahoj Jano aj ostatni.

Jan Husar wrote:
 > Ano, SKOSI planuje zamestnavat ludi a planuje vybudovat FOSS support centrum kde budu pracovat
 > ludia ktori budu plateny za podporu FOSS pre vladu, skolstvo a neskor mozno aj business sektor.

Nuz, toto je velky plan. A je to snom mnohych ludi, volnych zdruzeni zivnostnikov a firiem u nas.
Zaujimava je aj postupnost ako na to chces ist: najprv vlada, potom skoly, nakoniec firmy... hm...
Takze preco by si to mal byt prave Ty/SKOSI kto sibnutim carovneho prutika take nieco dosiahne?
(Aby nedoslo k omylu - drzim Ti palce a budem rad ked sa to podari.)
Ako to ze prave SKOSI si moze na web hrdo napisat (ffii.skosi.org), ze vykonava "poradenstvo vladnym
kruhom"?

Ak navrhujes spolupracu, mozno by si mal vsetkym priblizit pozadie suvislosti SKOSI vs. OSA (Open
Source Academy), mieru ich prekryvania a stav v akom OSA teraz je. Co je nove od juna?

(Pre ostatnych na uvod/pripomenutie:
http://husar.blog.sme.sk/c/14196/Open-Source-softver-dokaze-usetrit-Slovensku-miliardy.html
citajte aj reakcie.)

> [...]
> skor o tom zjednocovat narodne komunity a zacat sa hybat niekam dalej, ja som prave na turne po
> europe kde spolu s FFII, FSF a IADBC (EP) smerujeme k zjednoteniu FOSS komunit v EU kedze to co
> vy riesite je sice pekne ale sme EU a nie Slovensko, uz by sme to mohli pochopit po tych dvoch
> rokoch a pokial sa nebude riesit veci na urovni EP (European Parliament) tak sme doskalali, a
> tomu verte ze take svinstva ako sa zrovna deju tu niesu ani na slovensku. Rad by som si o tom
> pohovoril s dotycnymi ktori mozu dane kroky spravit. Viac na:

Tu iba poznamka ku FFII:
Este nedavno "FFII representative" v SK bol Rasto Rickardt. Bohuzial pocas celej protipatentovej
akcie nemal prilis vela casu sa tomu venovat (a ani ini ludia co vystupovali pod hlavickou ffii.sk).
Aby som bol presnejsi: posledna vacsia akcia ktoru spravili bola navsteva RMS v Bratislave, ktoreho
cestu organizovala FFII - je zaujimave ze Ty ako reprezentant FFII hovoris o RMS ako o
"extremistovi" ktory "nic nedokaze".

Skoda ze si sa nezaangazoval skor, lebo zda sa ze elanu mas dost. (Aktivnych bolo vtedy iba niekolko
jednotlivcov, najma M.Sramek, R.Stanik a ludia zo SAZP - ktore mimochodom je "clenom FFII"; urcite
si s nimi v kontakte.)
Tak sa stalo ze najblizsim spolupracovnikom FFII za Slovensko som sa stal ja, ako zastupca
Slovenskej informatickej spolocnosti.
A bola to SISp ktora dosiahla po rokovaniach s UPVSR a MHSR zmenu pozicie Slovenska ku patentovej
smernici tak, ze sme nakoniec boli jednou z mala krajin EU, ktora oficialne podporovala Polsko proti
patentom (vid. napr. http://wiki.ffii.org/Trilog050606En ). A tato pozicia bola prezentovana nasim
poslancom v EP - pokial viem, nasledne nikto z nich nebol "za" patenty, velke svinstva sa nekonali.

No nic, stacilo ku teme "uz by sme to mohli pochopit po tych 2 rokoch". Ak by si mal zaujem o
blizsie info, alebo ak by sa opat dialo nieco s patentami, tak sa ozvi.

Lubor Illek