[linux] Mala siet a dialup

skullc topi na mail.uk2.net
Čtvrtek Leden 27 09:50:40 CET 2000

> - file server - SAMBA

FW a Samba ....hmm neviem ci je to dobre riesenie...
akurat teraz prebieha diskusia na slashdote Samba vs Mars skus si to pozriet
mozno ti bude ako FS
vyhovovat mars ...moj nazor

> - proxy server - SQUID
> - firewall - ???
> A teraz moje otazky.
> 1. Ma v tomto pripade opodstatnenost ten firewall, ked uzivatelia chcu len
> citanie posty a browsovanie po Webe?

fw ma vzdy opodstatnenost ak sa na tu masinu mozno dostat z unsecure net...
inet = unsecure net....

> 2. Nema niekto skusenost s nastavenim firewallu, ked sa jedna o pripojenie
> vnutorna siet: LAN (sietovka) - Internet: PPP (modem)? Pravdupovediac,
> nemam ziadne skusenosti s modemom na Linuxe.

pozri si netacik.sk  (tam je nejake ppp a fw o akurat teraz citam)alebo HOWTO
alebo teraz ma nezabite ak nechces davat
dalsi stroj staci ti na toto Winroute(winprog+fw+proxy cache + mail server a
NAT()) a nemas problem ale zase prides
o nejake features ktore by si mal na tom tvojom serveriku ale na druhu stranu
mas to hotove za ani nie pol hodinu